Nu lanserar vi Förening för alla

Det här är Förening för alla. Vi har ingen projektplan och inga bidrag. Men vi har ett stort engagemang. Ett engagemang för att göra civilsamhället med tillgänglig och att skapa debatt.

Förening för alla är både en blogg och ett utbildningskoncept. Syftet med utbildningarna är att hjälpa föreningar att bli bättre på det de gör. Vi har tagit fram moduler om bland annat medlemsstrategier, ledarskap och inkludering. Tanken är att förbättra de strukturer som redan finns istället för att dra igång en massa nya projekt.

Bloggen kommer ta upp ämnen som är relevanta för det civila samhället, både i Sverige och i Norden. Vår ambition är att ge perspektiv på den ideella sektorn. Därför välkomnar vi gästinlägg från våra läsare. Du kanske har ett projekt du vill berätta om eller en reflektion du vill dela med dig? Hör av dig, gör din röst hörd!

Detta inlägg är publicerat i Blogg och taggat . Bokmärk permalänken. Kommentarer är avstängda, men du kan lämna en trackback: Trackback URL.