Fördjupa dig i medlemsstrategier

Nu på våren håller vi Medlemsdagen, heldagskursen om medlemsstrategier, vid två tillfällen: den 21 mars i Oslo och den 11 april i Stockholm. Kursen är baserad på Medlemsmodellen och riktar sig till dig som vill lära sig mer om att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar.

Medlemsdagen - heldagskurs om medlemsstrategier och medlemsrekrytering

En utmaning med att konsulta för ideella organisationer är att de inte alltid har råd med våra tjänster. Samtidigt kan vi inte jobba gratis, för då går företaget inte runt. Vi har naturligtvis ambitionen att tillgängliggöra vår metodik för så många som möjligt och vi har hittat en bra lösning för det: öppna kurser.

Utbildningskonceptet Medlemsdagen bygger på vår bok Medlemsmodellen och vi tar in deltagare från många olika organisationer. Det gör att vi inte bara lär ut vår egen kunskap utan att deltagarna utöver det lär sig en massa från varandra.

Första gången vi höll Medlemsdagen var direkt efter att Medlemsmodellen kom ut för snart två år sedan, på våren 2011. Utbildningen är populär, så vi har kört den flera gångar sedan dess. Vi vet av utvärderingarna att deltagarna haft stor nytta av kursen. För vissa har diplomet från Medlemsdagen vägt tungt när de sökte nya jobb.

Vi har även hittat den perfekta kurslokalen: Källtorps trädgård i Nackareservatet. Det är bara en kort bussresa från centrala Stockholm men ändå tillräckligt långt ute för att kunna slippa innerstadens brus och kunna fokusera på engagemangsstragier. Vi använder oss av naturen i vår pedagogik, det är helt fantastiskt hur mycket det gör för att öka kreativiteten. Och vad kunde vara mer logiskt än att hålla en kurs för organisationer som vill växa i ett växthus?

Även i Oslo har vi hittat bra lokaler: Voksenåsen kultur- og konferensehotell. Där finns förvisso inget växthus men däremot en terrass med utsikt över hela Oslo. Voksenåsen har som mål att öka förståelsen och utbytet mellan Sverige och Norge, det passar ju bra också.

Kommande kurstillfällen är den 21 mars i Oslo och den 11 april i Stockholm. Du kan läsa mer och anmäla dig på www.medlemsdagen.se.

Så här har tidigare deltagare bloggat om Medlemsdagen:

Detta inlägg är publicerat i Blogg och taggat , , , , , , . Bokmärk permalänken. Kommentarer är avstängda, men du kan lämna en trackback: Trackback URL.