Folkrörelsepodden – avsnitt 9: Mattias Dristig, kulturprojektledare och musiker

Folkrörelsepodden I Folkrörelsepoddens nionde avsnitt samtalar Thor Rutgersson med Mattias Dristig, kulturprojektledare och musiker, som arbetar för Landstinget Dalarna – bland annat med projektet Kultur Hjärta Skola, där barn och ungdomar får makten över kulturen. Mattias är också politisk sångare och musiker och har en bakgrund som kulturarrangör och skribent, bland mycket annat.

Det blir ett samtal om att skapa plattformar för inflytande, om klass och socialt kapital, om hur makt fördelas och korrumperas och om hur vi alla kan hjälpas åt att skapa ett mer rättvist och inkluderande samhälle.

Thor Rutgersson

Thor Rutgersson arbetar med folkbildning, skriver i jobbet och privat, skriver låtar och spelar in dem som hobby samt är Nintendo- och serietidningsnörd. Thor är även en av författarna till Demokratimodellen.

Detta inlägg är publicerat i Blogg, Folkrörelsepodden och taggat , , , , . Bokmärk permalänken. Kommentarer är avstängda, men du kan lämna en trackback: Trackback URL.